آلودگی هوا

طی تحقیقات و بررسی های اخیر، میزان مواجه کودکان با آلاینده های محیطی (آلودگی هوا) بر سلامت روان از جمله اضطراب و افسردگی آنها تاثیرگذار است.

سلامت روان کودکانی که تا سن بلوغ در معرض آلودگی هوا بوده اند در معرض خطر ضعیف شدن است.

خصوصا هرچه کودک در سن رشد در معرض نیتروژن اکسید بیشتری باشد ، خطر ابتلا به اختلال سلامت روان در ١٨ سالگی بیشتر است.
یک مطالعه در مورد بزرگسالان جوان ساکن انگلستان، در بین افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی در معرض سطح بالاتری از آلاینده های هوا، به ویژه اکسیدهای ازت قرار دارند، میزان بالاتری از علائم بیماری روانی را گزارش کرده است.

کودک افسرده

آلودگی هوا و افسردگی

مطالعات پیشین ارتباط بین آلودگی هوا و خطر ابتلا به اختلالات روانی خاص، از جمله افسردگی و اضطراب را شناسایی کرده بودند. اما این مطالعه تغییرات در سلامت روان را بررسی می کند که شامل همه اشکال بی نظمی و پریشانی روانشناختی مرتبط با قرار گرفتن در معرض آلودگی های هوا مربوط به ترافیک است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حال حاضر تخمین می زند که از هر ۱۰ نفر ۹ نفر در سراسر جهان در معرض سطح بالایی از آلاینده های هوای خارجی هستند.

این آلودگی محیط زیست در اثر احتراق سوخت های فسیلی در اتومبیل ها، کامیون ها و نیروگاه ها، دفع زباله ، و فرآیندهای صنعتی ایجاد می شود.

سایر اختلالات روانی

اثرات آلودگی هوا بر سلامت روان در آسیب های روانشناختی مانند وابستگی به الکل/تنباکو، اختلال منزوی شدن و اختلال کمبود توجه/بیش فعالی، افسردگی اساسی، اختلال اضطراب عمومی، اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال خوردن؛ و بیشترین ارتباط با علائم اختلال فکر(توهم) مشاهده شده است.

به اشتراک گذاری مطلب

در خبرنامه عضو شوید و آخرین مطالب را دریافت کنید.

بیشتر بدانید

سردرد

سردرد یک طرفه

سردرد یک طرفه مداوم Hemicrania Continua یک اختلال سردرد اولیه نادر است که برای اولین بار توسط Sjaastad و Spierings شناسایی شد. .Hemicrania continua با

بیماری ها

جدیدترین درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون درمان قطعی ندارد، اما داروها می توانند به کنترل علائم کمک کنند. داروها اغلب تاثیر بسیار خوبی در کنترل علایم دارند. هنگامی که