پس از نزدیک به ۲۰ سال، یک دارو جدید آلزایمر در ایالات متحده تأیید شد.

“آدوکانوماب” (Aducanumab) به جای علائم آلزایم، عامل اصلی این بیماری را هدف قرار می‌دهد .

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گفته است: “شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد آدوکانوماب (داروی جدید آلزایمر)پلاک‌های آمیلوئید بتا را در مغز کاهش می‌دهند”. این احتمالاً فواید قابل توجهی برای بیماران خواهد داشت.

آدوکانوماب

در مارس ۲۰۱۹ ، کارآزمایی بالینی آدوکانوماب که حدود ۳۰۰۰ بیمار در آن شرکت داشتند، متوقف شد.

چون تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد این دارو که ماهی یک بار تزریق می‌شود، در کاستن از سرعت تخریب حافظه و مشکلات شناختی، فرقی با دارونما ندارد.

اما بعد در همان سال بایوجن، شرکت آمریکایی تولیدکننده، یافته‌های بیشتری را تجزیه و تحلیل کرد.

نتیجه گرفت که داروی جدید آلزایمر “در دوزهای بالاتر موثر است.” این شرکت همچنین گفت این دارو سرعت از دست رفتن مهارت‌های شناختی را به میران قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

اختلال حافظه

آدوکانوماب، آمیلوئید را هدف قرار می‌دهد، پروتئینی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر تجمع‌های غیرطبیعی ایجاد می‌کند. این ماده به سلول‌ها آسیب می‌رساند و مهارت‌های شناختی را رو به زوال و تخریب می‌برد. در نتیجه مشکلاتی ایجاد می‌کند مثل:

  • مشکلات حافظه و تفکر
  • مشکل برقراری ارتباط
  • گیجی

به اشتراک گذاری مطلب

در خبرنامه عضو شوید و آخرین مطالب را دریافت کنید.

بیشتر بدانید

سردرد

سردرد یک طرفه

سردرد یک طرفه مداوم Hemicrania Continua یک اختلال سردرد اولیه نادر است که برای اولین بار توسط Sjaastad و Spierings شناسایی شد. .Hemicrania continua با

بیماری ها

جدیدترین درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون درمان قطعی ندارد، اما داروها می توانند به کنترل علائم کمک کنند. داروها اغلب تاثیر بسیار خوبی در کنترل علایم دارند. هنگامی که